Förvirrat läge

Vad ska jag ta mig till med mig själv? Jag missuppfattar tider och datum, skriver mycket mystiska uppsatser som är helt i fel format, jag glömmer de mest enkla vardagliga saker...nog för att jag brukar vara lite förvirrad ibland, men så här brukar jag ju inte vara. Bådar ju verkligen inte gott inför framtiden, vem vill ha en förvirrad sjuksköterska? Vet inte var felet är, jag kanske stressar för mycket..

Seminariet i går var ju givande...hmm...eller det kanske skulle ha varit det om jag inte hade kollat fel på dag! Drog med mig stackars Linda till skolan bara för att sitta där inne och vänta på de andra som aldrig dök upp. Vi började ana oråd och upptäckte efter en stund att vi var en hel dag för tidiga! Så störigt!! Nåja, vi gör ett nytt försök idag.

Annars blir det helgmys mitt i veckan i kväll. Mat, vin och så han förstås...tycker om honom så otroligt mycket..

För övrigt anser jag att Johan borde åka ur idol.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vet vad du menar! Jag kommer förmodlingen glömma min bebis på ICA när den dagen kommer.. :) Man kanske ska köpa en sån där minnes-tränar liten handdator grejsemojs if u know what I mean... Hanna, sekreterare i UT MED JOHAN föreningen

2006-11-07 @ 12:42:29
Postat av: Elin B

Hej gumman... Nog för att du var förvirrad redan då det begav sig på det goda Broman, men jag får nog hålla med om att du verkar lite för stressad. Det bästa man kan göra när livet är så stressigt att man glömmer allt möjligt är detta enligt egen erfarenhet:

*Blunda och ta tre DJUPA andetag (nej, jag lovar, du somnar inte...)
* Öppna ögonen.
*skriv ner allt du kommer på att du ska göra i den ordning du kommer på det.
* läs igenom listan
* skriv ett schema där du prioriterar de akuta grejorna och kanske till och med stryker några oviktiga saker
*när du utfört något på listan, stryk detta ur schemat, det är en mental vinst att kunna bocka av något och det för med sig att man slutar oroa sig för det.
*ta en promenad på en kvart när du kommer hem, det räcker att gå runt kvarteret för att samla tankarna och landa.
*Glöm inte att ta pauser mellan uppgifterna. Gå gärna ut och titta på dagsljuset i fem minuter mellan varje uppgift, det hinner du och det skärper din koncentration. I själva verket kanske du tjänar en halvtimme i arbetstid i slutet av dagen om du börjar varje syssla med friskt syre i lungorna, och det är definitivt så att du mår bättre.
* duktighet ska belönas! Fira med att umgås med vänner och/eller äta något gott. Det är en seger i sig att stryka ett göromål från listan, men man ska ju ha ett liv också...

Detta har som sagt hjälpt mig när livet kört ihop sig och man önskar sig minst tre timmar till på varje dygn och veckor på minst nio dagar...
Ha det bra och var rädd om dig!!!

Stora kramar från Uppsala!
Elin B

2006-11-07 @ 18:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback