Vad har hänt?

Sen sist..

C-uppsatsen är klar. Äntligen! Opponeringen gick bra och jag och S
försvarade vårt mästerverk in till sista bokstav!
Nog för att vi var rejält nöjda med det vi skrivit men ett VG verkade så ouppnåeligt.
Nu visade det sig att vi inte bara fick VG utan att vår lilla uppsats kanske kommer
att publiceras i någon av forskningstidskifterna!
Detta är något jag aldrig ens kunnat föreställa mig!
Vi fick inte ens ett papper med rättningar från läraren!
Kanske låter som skryt, men ni måste förstå hur oerhört stolt jag är!
Har aldrig skrivit en bra uppsats i hela mitt liv, men nu änligen!
Tack S, vilket team vi var!

Praktiken har börjat, det sista vi gör innan vi är färdiga syrror. (panikpanikpanikpanik).
Verkar vara en rätt bra avdelning jag hamnat på.
Avverkat mina första två dagar och jag känner mig förvirrad, men det är väl som det ska.

Avslutningen närmar sig. Sitter i avslutningskomittén med brudarna och på senaste mötet
så kom vi på en massa skoj till sittningen som vi ska ha med klassen.

Jag har alltid tyckt att det som följer är så otroligt fånigt och onödigt men jag måste:
K, vet inte hur jag skulle kunna fungera utan honom. Vilken kille han är!
Han tar mina nojjor med ro,
tröstar när jag för femielfte gången gråter och säger att jag ska ge upp,
ler och säger att jag är söt när jag är sur (vilket gör mig ännu argare) plus att han alltid är där,
får mig att skratta och känna att jag nog inte är så hopplös i alla fall. 
Smörigt va? Men jag var tvungen  =)  Älskar honom.

Darling H. På fredag kommer vi ner! Kina på norrlands och Kaffe på W på vasagatan!
Just like the old days!  Längtar redan!! Saknar dig!

Måste väl plugga nu... hmm..måste nog äta lunch först..eller kanske S är hemma?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Inte smörigt, mycket sött bara... Väldigt mycket grattis gumman! Saknar dig med... Kram!

2007-04-13 @ 15:18:00
Postat av: Elin B

Hej Snygging!
Vad duktig du är! Kom ihåg att Jante är död och att "it ain't bragging if it's true"! Om inte du talat om hur duktig du har varit hade inte jag kännt till det och haft möjlighet att gratulera dig, så kanske borde du "skryta" lite oftare? Kul att du trivs med killen också, du vet väl att även han dragit en vinstlott? Lycka till med allt!
Stor kram, Elin

2007-04-13 @ 17:52:23
Postat av: Elin B

Honey, it ain't braggin' if it's true!!! en god sak att ta till sig från Texas!!!
Vad kul att det gått så bra, grattis till framgångarna! Var stolt över dem, det är du som svettats och våndats inför dem (ungefär som med barn, och såna verkar alla föräldrar vara stolta över...) ;-)
Lycka till med praktiken nu, men den kommer ju du att fixa galant!
Stor grattiskram, Elin i Uppsala

2007-04-14 @ 09:19:14
Postat av: Elin

Så skumt... sist jag läste din blogg såg jag inte kommentaren jag skickat vid ett tidigare besök, och nu har jag fördubblat mig... även om det är något som är värt att läsas två gånger:-) Jaja, så kan det bli...
Ha det gott! Kram, Elin

2007-04-14 @ 09:20:38
Postat av: Älo

Ja han är en snäll pojke. Senast i fredags satt han i fredagsfikasoffan och funderade på vad han skulle få dig att laga åt honom när han kom hem! Haha, en liten chauvinist under allt det sockersöta?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback