Helgen som var

Detta var den helgen då jag, efter tre års studier, tog min sjuksköterskeexamen. Jag känner mig riktigt stolt!
Det har varit hektiska veckor fram till examen, mycket planerande och fixande inför diverse sittningar och också själva avslutningsceremonin. Det har varit minst sagt stressigt..
Dessutom så har det varit en tuff tid för mig personligen, fått brottas med mycket tankar, känslor och en hel del svackor i självförtroendet. Han han kämpat, tröstat och peppat. Fått mig att må bra igen. Det har dessutom varit en tuff tid för älsklingen också, där jag har försökt stötta så gott jag kan. Det är det allt handlar om egentligen, givande och tagande. Är så glad att jag har honom.

Klassittningen i onsdags blev riktigt lyckad. Maten var helt underbart god! Det godaste jag ätit på Sundsvalls kårhus någonsin. En del upptåg, tal och tävlingar blev det under kvällen och stämningen var på topp.

På torsdagen serverades smörgåstårta på skolan. Den smakade väl lite sisåsådär. Oliver blandat med tonfisk är väl ingen höjdare...men laxen var god.

Så på fredagen var det äntligen dags. Avslutningen. Sunkan bjöd på riktigt vackert väder, trots att det blåste en del. Dagen började för mig hos frisören vid nio, sen hem och göra iordning tre tårtor till kvällen. Sen började det droppa in lite folk. K's mamma och min mamma och pappa plus Kajsa och Jossan. Syrran med familj blev lite försenade men de kom fram tillslut.
Fotografering av klassen på skolan och sen dags för själva ceremonin. Jag och Ville höll tal inför alla!!  Läskigt värre, men jag tyckte vi skötte det bra! Blev uppropad, gick fram och hämtade broschen, kramade om Anette och gick och satte mig igen..allt detta utan att snubbla (alla vi som var där vet vilken bedrift det var eftersom det var otroligt trångt överallt). Efteråt överöstes jag med blommor och kramar och lyckönskningar. Sen bar det av hem till mig och vid det här laget hade jag rejäla skavsår på fötterna så inte gick det fort inte. Fika hemma hos mig samt paketöppning.
Jag fick min efterlängtade hushållsassistent (E! Vi kanske kan koppla ihop våra och se vad vi kan åstadkomma?), en salladsskål i keramik som var hur fin som helst, en plattång, salladsbestick och ett halsband.
Sen på kvällen var det dags för min och brudarnas alldeles egna avslutningssittning tillsammans med våra anhöriga. Vi höll till på Kårhuset här också. God mat återigen! En lite sorglig kväll var det allt, tårarna låg liksom vid ytan hela tiden. Malin och Ville hade satt ihop ett bildspel med en massa bilder på alla oss under de tre åren som gått. Tårarna började rinna lite när jag såg alla bilderna till tonerna av Marit Bergman's " This is the year". Så roligt jag har haft med alla de där ungdomarna!  ;-P
Sen höll syrran ett tal till mig...så jag grät där på slutet....snyft snyft. E höll också ett tal till alla oss om att vi kommer från så olika bakgrunder men att vi ändå är rätt lika. Tårarna kom lite här också! Sen bara ett virrvarr av pussar och kramar och tårar. Jag var helt slut när jag kom hem!

Lördagen spenderades enbart med älsklingen. Vi virade vår ettårsdag lite i förskott. Han hade ordnat någon överaskning till mig och jag var så nyfiken. Det visade sig att han hade bokat bord på resturang Grankotten på Norra berget. Så dagen spenderades först vid åkanten i solen och sedan åt vi fiiiinmiddag. Vackert väder, mat som inte var av denna värld, vacker utsikt och så älsklingen förstås.
Efter middagen gick vi från norra ner till stan och satte oss på Oscar och drack lite drinkar. Där träffade vi på två kompisar till K så det blev en riktig helkväll. Den slutade med att vi köpte oss varsin varmkorv och sen gick jag och K hem.

Söndagen var otroligt varm och solig. Jag och S bestämde oss för att gå ner till hamnen och få lite sol på oss så vi traskade iväg alla tre. När vi suttit där i kanske tjugo minuter så kom vi på den lysande idén att fara och bada. Vi styrde raskt upp detta. K's lillasyster kom och hämtade oss i bilen och så for vi och hämtade upp D och M. Sen for vill till Smacken och badade. Årets första dopp! Långgrunt, sand och ganska kallt.
Det blev en lugn kväll efter det...

Det här blev ett väldigt långt inlägg, fast det har ju hänt en hel del också.

K ringde precis, han är på väg hem nu....längtar....tihi!
Han åker till Norge och jobbar i helgen...saknar honom redan...herregud så fånig man är!!

Kommentarer
Postat av: Älo

Det var en intensiv men ack så rolig vecka! Kändes riktigt bra att avsluta den påd et sätt vi gjorde!
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback