Jag har överlevt

...mina första två dagar som färdig sjuksköterska. Läget på jobbet är förrvirrat, åtminstone för min del...men det är ju väntat. Känner bara att jag skulle vilja vara mer en resurs än en belastning, men jag har ju några inskolningspass kvar. Trots att jag hade åtta veckors praktik precis innan examen så känns det som om jag knappt satt min fot på en vårdavdelning förut. Trots alla nervösa känslor så är det en helt underbar avdelning där man aldrig behöver känna sig dum när man för 111e gången frågar om samma sak...sånt gillar jag  =).
Hoppas på att få bli kvar där till hösten...vet inget om det ännu, den som lever får se..

Älsklingen och jag har så smått börjat titta på hus..mest på skoj men jag känner allvaret bakom. Hjälp!

Åker hem till mamsen och papsen en sväng över helgen medan K åker till Norge och jobbar...tråkigt utan honom..
Beundrar honom för att han vågar...jag som knappt kan vara sjuksköterska i Sverige skulle knappast kunna vara det i Norge.

Nu...sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback