Söndag

Blev en riktigt produktiv kväll igår. Hade brudarna över på lite vin och det är ett under vad ett glas eller två gör för kreativiteten. Vi skrev klart avslutningstalet som blev riktigt bra tycker jag. Sen hade vi bara lite småpyssel kvar.
Massor som ska ordnas nu inför de stundande festligheterna, varenda dag är uppbokad den här veckan...ingen rast ingen ro. Sen har jag också av någon outgrundlig anledning tagit på mig att gå två inskolningspass på nya jobbet också måndag tisdag. Så nu blir det extra mycket att göra, men det är ju roligt samtidigt.

Inskolning i morgon sju till halv fyra, fotografering i morgon eftermiddag, kvällspass två till halv tio på tisdag, sittning med klassen på onsdag kväll och innan dess borde vi väl ha varit på kåren en sväng för att kolla upp allting och få en ungefärlig tidsram på det hela.
Sen är det tårtbakning och talövning på torsdag förmiddag, smörgåstårta med lärarna och information om vidareutbildningar på torsdag eftermiddag. Instutionsmöte och middag torsdag kväll. Slutligen så är själva examen på fredag eftermiddag klockan två. Innan dess så ska jag klippa mig och ta emot en massa folk som kommer hit. Sen blir det middag för mig och brudarna plus alla våra anhöriga som kommit hit. Vi ska hålla till på kårhuset och vi blir säkert en ca 70 personer sammanlagt, det ska bli riktigt roligt, men lite sorgligt också samtidigt. Alla vi kommer ju att stanna kvar här i Sunkan åtminstone året ut, men i alla fall. Det blir nog inte som förr i alla fall...
Hejdå dagar där man har hemarbete med gör ingenting ändå, kurser där man knappt har nåt att göra så man istället kan fara och fika på stan eller bara träffas hemma hos varandra och käka mat och glo på tv. Det krävs nog mycket mera planering nu när alla jobbar. Kommer att sakna studietiden, men samtidigt ska det ju bli kul att jobba också, det är ju för det som vi har puggat nu i tre år. Sen får man ju lön förstås, även om det inte är mycket så är det ju alla gånger mer än vad CSN ger en.

Och munsår har jag lyckats få också...märks att det är stressat nu..

Nu ska jag gå och renskriva uppdragen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback