Stucken

I dag stack jag mig på en kanyl av okänt ursprung. Det satt i ryggmärgen att jag skulle klämma ut så mycket blod som möjligt och tvätta med tvål och sen sprita. Fick skriva en avvikelse och sen åka på länshälsan. Tog blodprover föt HIV och hepatit, som tur är så är jag ju vaccinerad mot Hepatit B, men fick även ta prover för att se så jag hade tillräckligt med anitkroppar. Ska ta nya prover ungefär varannan månad i ett halvår framåt.
Risken att smittas vid stickskada är ju minimal, men lite konstigt känns det nog ändå.

I morgon blir det att fixa till presentationen för c-uppsatsen, inte så värst långt kvar på praktiken nu...

Pratade med H nu ikväll, delar hennes frustration...har hon det jobbigt så har jag det jobbigt också på sätt och vis...konstigt det där..

Kommentarer
Postat av: kalle

stackare där!

2007-05-13 @ 19:39:30
Postat av: Hanna

aj löv jo! u always make me feel so good!

2007-05-14 @ 17:40:47
Postat av: Hanna

aj löv jo! u always make me feel so good!

2007-05-14 @ 17:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback