Mellandagssnack

Beffiner mig i något slags limbo, främst känslomässigt tror jag.
Mellandagarna är konstiga tycker jag, julen är över och allt är liksom avklarat. Ändå så ska man samla nya krafter inför nyåret på ngt sätt.

Jag har valt att i år både jobba jul- och nyårshelgen. Kanske därför att jag känner att jag behöver få perspektiv på saker och ting. Vara min egen familj, skapa mig nya traditioner.
Så därför sitter jag nu här och är ledig i mellandagarna när alla andra jobbar så att de kan vara lediga på nyår.

Nya saker i mitt liv, spännande, skrämmande livsavgörande på många sätt.
Mycket tankar som snurrar runt.
Jag hoppas att jag kan få ngn ordning på dem så att jag kan sätta dem på pränt och få dela dem med er, kära bloggläsare. De flesta av er är ju mina vänner så det ska nog inte kännas allt för konstigt för mig.

Årets första hemläxa bli att släppa allt gammalt  som ligger kvar. Inse att jag inte kan förändra något och att jag i slutänden inte kan ta ansvar för andras känslor eller för vad de tycker om mig.

Ha ett riktigt fint nytt år mina små smultron så hoppas jag att vi kan ses snart.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback