Jag har gjort det igen

Ja, det är sant och tamejfan helt absurt.
Jag har gjort illa ögat......IGEN.
Samma öga som alla de andra gångerna med tillvägagångssättet var här lite annorlunda.

Jag ligger i sängen och försöker sova. Det är varmt, klibbigt och jag kan itne komma till ro. Tankar som rör morgondagens arbetspass snurrar runt i huvudet. Kudden är väldigt obekväm, får ont i nacken.
K har den bra kudden. Jag knuffar till honom och säger att eftersom jag ska kliva upp så tidigt så borde jag få ha den sköna kudden. Han går med på det och ska räcka mig den. Till saken hör att det är en ganska hård kudde i tempurliknande material, hörnen på kudden är alltså ganska hårda och vassa.
Ni ser vad som är på gång här va?
Vid själva överlämnandet så lyckas jag få ena hörnet av kudden i ögat....  SMÄRTA!!!! Ögat bara rann.
I morse när jag vaknade så var ögat helt igenkletat och jag kunde knappt öppna det. Ont gjorde det, det gick bara bra om jag låg helt stilla. Låg med telefonen i handen och funderade allvarligt på att ringa och sjukanmäla mig.
Det gjorde jag dock inte utan gick till jobbet ändå. Det har gått bra.
Har köpt mig en bytta glass och en ny bok som tröst.

Slutsats:

Jag kan inte hantera eller ta hand om ögon. Jag borde inte få ha några. Är glad för de jag har i alla fall.  =)

Kommentarer
Postat av: L

Onda ögat??

2008-07-19 @ 06:14:23
Postat av: Ögonsyster

köp noviform på apotektet eller se till att få chloromycetin utskrivet. puss

2008-07-19 @ 08:26:51
Postat av: Ankan

Ajaj! Jag säger bara, håll dig borta från de där eysen :) Om en vecka smäller det! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback