Värme

Fått ta min tillflykt till sovrummet. Sitter i sängen med fönstret på vid gavel och toksvettas. Detta är förnärvarande det ena av de två fönster i hela lägenheten som inte solen steker på. Hit kommer inte solen förrens vid fyra-fem, så då kan jag istället fly ut på balkongen.
Visst, jag har parasoll där ute men det blir ändå helt olidligt hett.
Jag tänker ändå INTE klaga. Jag är glad för det vackra vädret och för att jag faktiskt (äntligen) har en balkong att sitta på.
Mina första år i Sundsvall hade jag bara en placebobalkong för att sedan flytta till en lägenhet helt utan.

Åt middag med K's mamma förra veckan. (Grillad biffstek med en potatissallad gjort på friterad mandelpotatis, kapris, sardeller, oliver, basilika och ruccola, efteråt en Tiramisu och färska jordgubbar). Hon sa att hon nuförtiden aldrig skulle kunna tänka sig att flytta till ett ställe som inte hade balkong eller uteplats. Jag håller helt med, förut så var det inte lika viktigt, men nu är det ett måste!

Väcktes i morse av Anticimex, haha. Det ville ut på min balkong för att se var murarbina flyger in och ut. Mycket spännande =)

I morgon kväll kommer M! Tjohoo! Hade tänkt städa i dag, men jag orkar verkligen inte i den här värmen. Vi får se om orken finns i morgon istället..

Älo! Jag håller med, uttrycket är töntigt men icke desto mindre sant. Boken ÄÄÄÄGER! Haha.
Nu har jag total boktorka, kan du rekommendera ngt?

I dag är det tio dagar kvar tills jag och K susar ner mot västkusten i vår nya bil(!) för salta bad, bokläsning, glass, prommenader och massor av färsk fisk. Hoppas bara att vädret blir bättre än förra året.

Peace

Kommentarer
Postat av: Puman

Hej Babe!

Visst är det tryckande med hettan... Vi hade ett REJÄLT åskväder här i Stockholm i morse, och eftersom det varit så varmt så länge, tror man att svalare väder kommer efteråt, men icke... Man blir plaskblöt bara man rör på sig känns det som. Som tur är kan jag sticka och bada lite hur som, och jag är också begåvad med balkong, och dessutom med loftgång, på motsatt sida av huset. Så när det är för varmt på ena sidan, så sätter man sig på den andra :D Och så kan man vädra igenom hela lägenheten med ett rejält korsdrag innan läggdags. NICE!



Hoppas att semestern blir riktigt skön nere i väst. Hör gärna av er om ni passerar Stockholm så kan vi ta en glass eller nåt!

KRAAAAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback