Dagens bok



635 sidor.

" Familjen Stephanides är en till synes helt vanlig grekisk-amerikansk famlij. Men huvudpersonen Calliope vet att farfar och farmor egentligen är syskon och att det är orsaken till att hon själv är både kvinna och man. Genom denna tragikomiska famlijehistoria med sexuella förvecklingar berättas också historien om det moderna Amerika: från massinvandringens ström av fattiga, rädda och sargade människor, över 20-talets förbudstid och sextiotalets raskonflikter in i vår egen tid."

Den är lite seg att komma in i, författaren har en lite speciell berättarstil som tar ett tag att komma underfund med.
Jag var redo att ge upp men någonstans kring sida 124 så blir den fantastisk. Ingen bok som jag längtade hem till men när jag väl öppnade den så blev jag helt uppslukad och tyckte att det var svårt att lägga den ifrån mig.

Är det nå't ni ska läsa i hängmattan i sommar så rekommenderar jag den här.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Älo

Har läst den! Den äääääääääger! För att uttrycka sig töntigt.

2009-06-24 @ 22:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback