Tillfreds

Idag är en bra dag. Känner mig märkligt tillfreds med tillvaron.
Spenderat helgen med mamma och syrran.
Heldag i fredags, först ett besök till doktorn där inget inget inget händer, sen Birsta.
Lördag och idag målat och skrapat färg.
Nu är jag tillbaka hemma, nyduschad, nypeelad och sömnig.

Känner mig lite starkare, lite modigare.
Även om det tar långtid så vet jag vad jag måste göra, måste gå igenom det för det finns inget annat alternativ.
Jag vet var jag har mina vänner, min familj. De som verkligen betyder nåt, de som tycker om mig för den jag är. Inför vilka jag kan vara mig själv.
Lär mig mer och mer om mig själv för varje dag, programmerar om och lär om. Spännande på många sätt.

På onsdag börjar jag jobba igen, bara 25% till att börja med men ändå. Tycker det ska bli roligt, hoppas kunna hitta tillbaka till arbetsglädjen igen.

Ska njuta på balkongen en halvtimme till innan läggdags

Peace

Kommentarer
Postat av: Puman

Skönt att höra att du börjar slappna av, hitta dig själv och andas. Tänker mycket på dig, och tror på att du kan och orkar bena ut det här och lära dig att agera så att du mår bra. Det finns en befrielse i att ta sina första nya steg och känna att det bär istället för att brista. Håller tummarna för dig.

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback